torsdag 31 maj 2012

obekväm!???

Blev helt plötsligt och totalt oväntat ivägskickad till Hälsa o Helhet för att få en bodyscrub..
Har gjort detta innan och det är så Fantastiskt skönt. Glad i hågen skuttar jag dit och ser fram emot denna trevliga stund, då en väns dotter ska utföra denna behandling på mig. Hon går i tvåan på gymnasiet och håller på att utbilda sig till massör o så.. Till saken hör att jag igentligen aldrig har haft svårt för att visa mig naken eller att bjuda på mig själv även i lite ovana situationer, men idag... Lilla, unga, fruktansvärt söta tösen kommer in o ska börja skrubba mig... o då inser jag plötsligt hur fläskig, valkig, cellulitig, hårig och framför allt GAMMAL och förfallen jag börjar bli!!! Kan man få en depression för mindre!??? Hela min illusion om att jag fortfarannde i alla fall är RELATIVT ung och vacker föll sönder som ett korthus... Det är bara att inse. Jag börjar sakta att förfalla och den insikten e inte speciellt rolig....
Men.. det var trots detta lika fantastiskt skönt som tidigare, även om jag inte var riktigt lika bekväm i mig själv och situationen längre!

1 kommentar:

  1. Oh vilken lyx! Skulle jag oxå vilja göra.
    Men det är just det med att vara "naken".....
    Kram

    SvaraRadera