onsdag 25 januari 2012

ibland e livet jäkligt bra..

som igår tex.. mina barn vill inte följa med mig när jag sjunger med kören om tisdagskvällarna längre, de tycker det är tråååkigt..
Så när jag tog upp frågan igår om detta kom det fram en lösning som de tyckte var perfekt.

Håkan kan komma tidigare o passa oss medans du sjunger...

Sagt o gjort.. Arvid ringer Håkan och säger: "Hej.. det är Arvid. Vill du passa oss idag?" Det vill han och Arvid tillägger.. "köp gärna med dig lite fika oxå.."

Så jag går till kören, sjunger för hjärtans lust i lugn o ro och när jag kommer hem är barnen stoppade i säng o allt e frid o fröjd....

Dessutom står det en snygg karl i min hall o ger mig en stor puss när jag kommer innanför dörren...

Nöjd!?? ja... rätt så faktiskt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar